Jak złożyć reklamację i sprawdzić jej status?
Nadałeś paczkę przez nasz serwis i przesyłka została uszkodzona lub nie dotarła na czas? Możemy pomóc Ci zareklamować paczkę.
W poniższym artykule zawarte są wszystkie ważne informacje na temat reklamacji: jej rodzaje, sposób składania oraz statusy. Zapoznaj się z nimi, a dzięki temu przyspieszysz proces reklamacji i zwiększysz szanse na jej pozytywne rozpatrzenie.
Rodzaje reklamacji
a). Reklamacje szkodowe:
– nieterminowe doręczenie/koszty transportu,
– uszkodzenie,
– zagubienie,
Reklamacja szkodowa zostanie rozpatrzona w terminie 30 dni od momentu prawidłowego złożenia reklamacji.
- b) Reklamacje faktur (związane są z dopłatami).
Reklamacja finansowa zostanie rozpatrzona w terminie 90 dni od momentu prawidłowego złożenia reklamacji.
Reklamacje można złożyć jedynie do przesyłek doręczonych – wyjątkiem jest zagubienie.
Jak złożyć reklamację?
a) drogą tradycyjną w formie papierowej,
b) elektronicznie– za pośrednictwem naszego formularza.
Aby złożyć reklamację w formie elektronicznej zaloguj się na swoje konto w serwisie Superpaczka i wybierz zakładkę Reklamacje. Jeśli chcesz złożyć reklamację szkodową wybierz zakładkę Reklamacje (nieterminowe doręczenie, uszkodzenie/ubytek, zagubienie). W przypadku dopłaty należy wybrać zakładkę Reklamacje faktur.
Jeśli reklamacja została już złożona, wybierz ją z listy złożonych reklamacji lub przefiltruj np. po numerze listu, a następnie kliknij „Szukaj”.
Statusy złożonej reklamacji
Na liście złożonych reklamacji dostępne są wszystkie złożone dotychczas reklamacje, z podanymi powodami oraz statusami.
Dostępne statusy w serwisie SuperPaczka:
- Nowa– Oznacza, że reklamacja nie została jeszcze podjęta przez naszego konsultanta. Reklamacje rozpatrywane są według kolejności wpłynięcia.
- Wstrzymana – Oznacza, że reklamacja nie została przesłana jeszcze do przewoźnika, z powodu braku dokumentów lub została przesłana do przewoźnika, który zgłosił się do nas z prośbą o uzupełnienie braków formalnych. Informacja o tym zostaje również przesłana na adres mailowy podany przy reklamacji.
- W toku – Oznacza, że reklamacja została przekazana do przewoźnika(status ten może zmienić się na WSTRZYMANA, w przypadku gdy przewoźnik poprosi o uzupełnienie braków formalnych) i oczekuje na rozpatrzenie.
- Zamknięta– Oznacza, że reklamacja została już rozpatrzona. Aby zobaczyć decyzję, należy kliknąć na pasek z reklamacją.
Mam pytanie związane z realizacją zamówienia:
- Jak wysłać paczkę korzystając z punktów nadania i odbioru?
- Dostawa do punktu odbioru – jakie firmy kurierskie wybrać?
- Jak wysłać przesyłkę w serwisie SuperPaczka.pl?
- Jak zapakować przesyłkę i na co zwrócić uwagę?
- Jak długo będę czekać na odbiór przesyłki przez kuriera?
Masz inny problem lub pytanie związany z nadaniem lub odbiorem przesyłki, skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy.
Mam pytanie związane z płatnościami:
- Jakie są sposoby płatności za usługę?
- Jak doładować konto prepaid?
- Czy mogę wysłać przesyłkę „za pobraniem”?
- Jaki jest czas oczekiwania na zwrot pobrania – COD?
- Nie udało mi się dokonać płatności. Pojawił się komunikat: „Brak wystarczających środków na koncie.” Czy muszę ponownie wprowadzać dane?
Masz inny problem lub pytanie związany z płatnościami i rozliczeniami, skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy.
Mam pytanie związane z profilem konta i konfiguracją:
- Gdzie i w jaki sposób mogę zmienić dane na swoim koncie?
- Jak zalogować/zarejestrować się do serwisu?
- Jak zmienić adres e-mail do logowania?
- Jak zmienić lub zresetować hasło do logowania?
- Jak otrzymywać powiadomienia sms/e-mail do przesyłki?
Masz inny problem lub pytanie związany ze sprawami technicznymi, skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy.
Mam pytanie związane z usługami i serwisem SuperPaczka.pl:
- Z jakich usług mogę korzystać?
- Jak złożyć reklamację i sprawdzić jej status?
- Kto może skorzystać z usług Super Paczki?
- Czy muszę podpisać umowę z serwisem SuperPaczka.pl, aby skorzystać z usługi?
- Gdzie mogę skierować pytanie dotyczące przetwarzania danych osobowych (RODO)?
Masz inny problem lub pytanie, skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy.
Załóż konto i nadaj przesyłkę
