Jak złożyć reklamację i sprawdzić jej status?
Nadałeś paczkę przez nasz serwis i przesyłka została uszkodzona lub nie dotarła na czas? Możemy pomóc Ci zareklamować paczkę.
W poniższym artykule zawarte są wszystkie ważne informacje na temat reklamacji: jej rodzaje, sposób składania oraz statusy. Zapoznaj się z nimi, a dzięki temu przyspieszysz proces reklamacji i zwiększysz szanse na jej pozytywne rozpatrzenie.
Rodzaje reklamacji
a). Reklamacje szkodowe:
– nieterminowe doręczenie/koszty transportu,
– uszkodzenie,
– zagubienie,
Jeżeli jesteś konsumentem lub przedsiębiorcą, do którego znajdą zastosowanie przepisy o prawach konsumenta, twoja reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od momentu jej prawidłowego złożenia.
Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, termin na rozpatrzenie reklamacji szkodowej wynosi 30 dni.
Jeżeli złożona reklamacja okaże się niekompletna lub nastąpi potrzeba przedstawienia dodatkowych dokumentów lub informacji, zwrócimy się do Ciebie z prośbą o uzupełnienie zgłoszenia w terminie 14 dni.. Termin na rozpatrzenie reklamacji rozpoczyna bieg od uzupełnienia zgłoszenia zgodnie z naszą prośbą.
- b) Reklamacje faktur (związane są z dopłatami).
Jeżeli jesteś konsumentem lub przedsiębiorcą, do którego znajdą zastosowanie przepisy o prawach konsumenta , reklamacja finansowa zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od momentu prawidłowego złożenia reklamacji.
Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, termin na rozpatrzenie reklamacji finansowej wynosi 90 dni.
W przypadku wezwania do uzupełnienia braków bądź przedłożenia dodatkowych informacji lub dokumentów, terminy na rozpatrzenie reklamacji rozpoczynają bieg od momentu uzupełnienia zgłoszenia zgodnie z wezwaniem.
Reklamacje można złożyć jedynie do przesyłek doręczonych – wyjątkiem jest zagubienie.
Jak złożyć reklamację?
a) drogą tradycyjną w formie papierowej,
b) elektronicznie– za pośrednictwem naszego formularza.
Aby złożyć reklamację w formie elektronicznej zaloguj się na swoje konto w serwisie Superpaczka i wybierz zakładkę Reklamacje. Jeśli chcesz złożyć reklamację szkodową wybierz zakładkę Reklamacje (nieterminowe doręczenie, uszkodzenie/ubytek, zagubienie). W przypadku dopłaty należy wybrać zakładkę Reklamacje faktur.
Jeśli reklamacja została już złożona, wybierz ją z listy złożonych reklamacji lub przefiltruj np. po numerze listu, a następnie kliknij „Szukaj”.
Statusy złożonej reklamacji
Na liście złożonych reklamacji dostępne są wszystkie złożone dotychczas reklamacje, z podanymi powodami oraz statusami.
Dostępne statusy w serwisie SuperPaczka:
- Nowa– Oznacza, że reklamacja nie została jeszcze podjęta przez naszego konsultanta. Reklamacje rozpatrywane są według kolejności wpłynięcia.
- Wstrzymana – Oznacza, że reklamacja nie została przesłana jeszcze do przewoźnika, z powodu braku dokumentów lub została przesłana do przewoźnika, który zgłosił się do nas z prośbą o uzupełnienie braków formalnych. Informacja o tym zostaje również przesłana na adres mailowy podany przy reklamacji.
- W toku – Oznacza, że reklamacja została przekazana do przewoźnika(status ten może zmienić się na WSTRZYMANA, w przypadku gdy przewoźnik poprosi o uzupełnienie braków formalnych) i oczekuje na rozpatrzenie.
- Zamknięta– Oznacza, że reklamacja została już rozpatrzona. Aby zobaczyć decyzję, należy kliknąć na pasek z reklamacją.
Mam pytanie związane z realizacją zamówienia:
- Jak wysłać paczkę korzystając z punktów nadania i odbioru?
- Dostawa do punktu odbioru – jakie firmy kurierskie wybrać?
- Jak wysłać przesyłkę w serwisie SuperPaczka.pl?
- Jak zapakować przesyłkę i na co zwrócić uwagę?
- Jak długo będę czekać na odbiór przesyłki przez kuriera?
Masz inny problem lub pytanie związany z nadaniem lub odbiorem przesyłki, skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy.
Mam pytanie związane z płatnościami:
- Jakie są sposoby płatności za usługę?
- Jak doładować konto prepaid?
- Czy mogę wysłać przesyłkę „za pobraniem”?
- Jaki jest czas oczekiwania na zwrot pobrania – COD?
- Nie udało mi się dokonać płatności. Pojawił się komunikat: „Brak wystarczających środków na koncie.” Czy muszę ponownie wprowadzać dane?
Masz inny problem lub pytanie związany z płatnościami i rozliczeniami, skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy.
Mam pytanie związane z profilem konta i konfiguracją:
- Gdzie i w jaki sposób mogę zmienić dane na swoim koncie?
- Jak zalogować/zarejestrować się do serwisu?
- Jak zmienić adres e-mail do logowania?
- Jak zmienić lub zresetować hasło do logowania?
- Jak otrzymywać powiadomienia sms/e-mail do przesyłki?
Masz inny problem lub pytanie związany ze sprawami technicznymi, skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy.
Mam pytanie związane z usługami i serwisem SuperPaczka.pl:
- Z jakich usług mogę korzystać?
- Jak złożyć reklamację i sprawdzić jej status?
- Kto może skorzystać z usług Super Paczki?
- Czy muszę podpisać umowę z serwisem SuperPaczka.pl, aby skorzystać z usługi?
- Gdzie mogę skierować pytanie dotyczące przetwarzania danych osobowych (RODO)?
Masz inny problem lub pytanie, skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy.